Wednesday, August 02, 2006

~Tinta Nurismaliza~





Assalamualaikum...

Saya adalah penulis bagi buku KAKI BOLA. Pelik.

"Perempuan tulis buku pasal bola?" Itulah komen yang selalu saya terima daripada orang ramai ataupun pihak pembaca yang sudah mendapatkan buku KAKI BOLA. Sampaikan Shebby dan juga ahli pasukan MYTEAM juga turut mengeluarkan soalan yang sama.

Saya menulis buku itu bersama Nuriazam Ismail (Nurie).
"Adik-beradik ke?" Itu soalan yang kedua, selalu diajukan oleh orang.
Nama dia dekat-dekat dengan nama saya. Hakikatnya kami bukan adik-beradik. Kebetulan saja... Bahagian yang berkaitan dengan teknikal pasal bola dan juga lukisan, dibuat oleh Nurie.
Saya tulis bahagian yang tidak melibatkan teknikal tapi kami tiada masalah hendak bekerjasama.
Mula-mula dia tulis... lepas tu saya sambung...Pass balik pada dia, dia sambung... pastu pass balik, saya sambung pula. Begitulah ceritanya, sampai tak sedar yang cerita tu dah jadi panjang sangat.

Mengenai buku-buku yang akan datang, saya masih lagi menulis tapi kali ini mungkin secara solo. Pihak PTS memang menggalakkan semua editornya turut menulis. Ini semua demi masa depan. Takkan nak tengok orang lain saja yang terima royalti.

Sekian dulu....

P/S: Jadi, pada semua pembaca yang berminat untuk menerbitkan karya, bolehlah menghantar email kepada kami.


BAgi novel remaja, boleh hantar kepada nurismaliza@pts.com.my dan mazlia@pts.com.my.
Bagi novel kanak-kanak pula, bolehlah hantar kepada alif@pts.com.my dan rafiza@pts.com.my.

3 Comments:

Blogger FAHRUGHAZI said...

assalamualaikum,

saya nak tanya 1 soalan boleh??

erm... saya ada tulis satu novel English dan saya teringin nak terbit

akak rasa pts one terima tak??

sebab umur saya baru 15

1:09 AM  
Blogger FAHRUGHAZI said...

no wait,

this is my dad's name...

hehe

sorry

here's my e-mail:

fahzlin_syaz92_freaks@yahoo.com

1:12 AM  
Blogger gaarasasuke...ariffah da... said...

kalau umur baru 14 boleh? nak terbit kaya n hantaq kt PTS?

8:32 PM  

Post a Comment

<< Home